.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشترکان پرمصرف گاز جریمه میشوند

وزیر نفت گفت:مشترکان پرمصرف گاز را طوری جریمه می کنیم که بازدارنده از اسراف و استفاده بی رویه باشد.


غلامحسین نوذری در مراسم بهره برداری از خط لوله پنجم سراسری گاز افزود: ایران با 70 میلیون نفر جمعیت معادل کل اروپا با دویست میلیون نفر جمعیت گاز مصرف می کند.

نوذری با بیان اینکه پارسال در زمستان فقط 3 و 7 دهم درصد مشترکان به طور محدود در دسترسی به گاز مشکل داشتند ، گفت: اگر 10 درصد در مصرف صرفه جویی کنیم می توانیم همه نیازها را پاسخ دهیم.

وی افزود: تولید روزانه گاز کشور 500 میلیون متر مکعب معادل گازی است اروپا از روسیه و آفریقا وارد می کند و 10 درصد صرفه جوبی رقم قابل توجهی خواهد بود.

نوذری با بیان اینکه هم اکنون 14 میلیون خانوار ایرانی از نعمت گاز برخوردارند ، گفت: استفاده از گاز حق همه خانوارهاست و نباید اجازه دهیم برخی بیشتر از الگو، مصرف کنند و برخی مشترکان مشکل داشته باشند.

وزیر نفت گفت: امسال بیش از 75 میلیون متر مکعب ظرفیت تولید روزانه گاز در کشور اضافه و خطوط لوله فشار قوی گاز افزوده شده است که پایداری خط های انتقال و شبکه گاز رسانی افزایش می دهد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار و دویست کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز ایجاد شده است و 150 کیلومتر هم خط لوله درون شهری داریم.

نوذری با اشاره به هزینه بالای استخراج ، فراوری و توزیع گاز در کشور گفت : با اسراف غیرقابل توجیه گاز طبیعی رو برو هستیم و باید به این روند پایان دهیم و تلاش کنیم این سرمایه گذاری ها هدر نرود.

نوذری افزود : احداث یک چاه در میادین گازی حدود چهار ماه طول می کشد و هزینه یک روز دکل حفاری 170 تا 180 هزار دلار است.

وی افزود: در میدان های گازی پارس جنوبی هزینه آماده کردن گاز دو فاز برای فرآوری و انتقال 4 میلیارد دلار هزینه دارد و هر هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی نیز حدود 2 میلیارد دلار می خواهد.

وزیر نفت گفت : باید به سمتی حرکت کنید که سهم بخش خانگی از کل مصرف گاز کشور کاهش یابد.

وی افزود: اگر مصرف گاز در کشور بهینه و ساماندهی شود گاز مورد نیاز صنایع ، نیروگاه ها و بخش خانگی در شرایط مطمئن تأمین می شود و جایگاه کشور در صادرات گاز نیز تقویت خواهد شد.

وزیر نفت درباره اطلاع رسانی رسانه های گروهی درباره گاز گفت: بیشتر مطالبی که منتشر می شود انعکاس اظهارات مسئولان مبنی بر نداشتن مشکل در فصل زمستان است.

وی تاکید کرد : باید تلاش کنیم صرفه جویی در مصرف گاز نهادینه شود که در رسانه ها به خوبی پرداخته نمی شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.